Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Varför saknas det dagar på min förbrukning?

Varje dag samlar vi in mätvärden från elmätaren på den el du använder, men ibland kan det förekomma en fördröjning på upp till två arbetsdagar, innan mätvärdena visas på Min förbrukning.

Om det finns luckor eller om det helt saknas mätvärden under månaden kan det också bero på att du inte haft någon förbrukning, att elanvändningen ligger under 1 kWh per timme eller att din mätare har kommunikationsproblem med vårt insamlingssystem. Dygnsförbrukningen ligger inte till grund för din faktura, utan faktureringen görs efter avlästa mätarställningar som sker efter varje månadsskifte.

Om det saknas dagar på din förbrukning och inget värde syns när du markerar dagen i grafen (0 kWh är ett värde). Kontakta oss via telefon så kollar vi om värden inkommit från mätaren: 020
- 82 00 00

Vattenfall Kundservice AB Rapportera olämpligt innehåll

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.